Hallo Fred,
Voordat ik motorrijles nam, moest ik veel op het Internet surfen om een goede en een voor mij geschikte motorrijschool te vinden, want ik besefte al vanaf het begin dat de les niet makkelijk zou worden, zowel voor mij als voor de rijinstructeur. In mijn geboorteland heb ik jarenlang een 125 en 250 cc motor gereden zonder rijbewijs. Hierdoor heb ik mijn eigen rijstijl gevormd. Ik heb begrepen dat het afleren moeilijker is dat aanleren. Daarnaast heb ik ook nog een trauma voor het in de bochten (alleen naar rechts) rijden vanwege een ernstig auto-ongeluk op de A1-snelweg in het verleden. Toch wilde ik graag (op mijn latere leeftijd ook nog) motor rijden. Om die redenen moest ik naar een motorrijschool met het hoogste slagingskanspercentage zoeken, en dat is de motorrijschool Ferdinand. Er zijn meerdere rijscholen die beweren dat ze een hoog slagingskanspercentage hebben maar je moet nog verder kijken naar de verhouding tussen het aantal leerlingen en het percentage zelf. Als het slagingskanspercentage 95% van 16 leerlingen is, houdt het in dat deze rijschool minder ervaring heeft ten opzichte van de rijschool met 95% slagingskanspercentage van honderden leerlingen.
Dus, nadat ik diverse motorrijscholen met elkaar selectief heb vergeleken, heb ik besloten om bij jouw motorrijschool in te schrijven. Tot op het moment van vandaag ben ik superblij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Hoewel ik een moeilijke leerling was, had je altijd veel geduld voor mij. Van je kritische opmerkingen en opbouwende kritieken heb ik veel geleerd. Door jouw strenge aanpak maar wel met veel geduld, zorgzaamheid en professionaliteit in het geven van de rijles heb ik eindelijk mijn motorrijbewijs!!! Fred, heel veel bedankt voor alles!!! Als ik met mijn motor aan het toeren ben, zal ik terug denken aan: “herken de rotonde snelheid tijdig verminderen; zodra je op de invoegstrook aanrijdt begin je al met observeren; rij niet te snel in de bocht; mee leunen met de motor; als je links afgaat kijk eerst in de rechter spiegel daarna in de linker spiegel en als laatste over je linkerschouder; zorg voor voldoende ruimtekussen; let op de koekblikken en de trutto voor je; verkeersinzicht is vooruitdenken, ver kijken en voorspellen; eerst denken dan pas doen; je doet maar wat he?”;-). Je klinkt streng, je keek streng, maar je bent ook een super lieve instructeur met een klein hartje. Je vroeg mij of ik me bezeerde toen ik van de motor viel. Op een lesdag in de koude winter vroeg je aan mij of ik niet een extra laagje onder jas aan wilde trekken. Toen ging ik alsnog naar de garage en trok ik een extra (uitneembare) wintervoering van een jas over mijn trui aan. Wat was ik dankbaar dat je overal goed hebt opgelet, want had je dat niet gezegd, had ik het extreem koud. Verder mocht ik bij je achterop de motor en je oefende bochtjes met mij, zodat ik nu volledig van mijn angst voor bochten naar rechts af ben. Je troostte mij toen je merkte dat ik zenuwachtig was voor het examen. Je bleef vriendelijk en geduldig ondanks dat ik een moeilijk geval ben. Ik zakte twee keer voor mijn examen en daardoor kreeg ik bijna een aangeleerde hulpeloosheid. Ik was zelfs bang at ik terecht zou komen bij het BNOR … maar je bleef geduldig en enthousiast tot het laatste moment!! Dat zijn allemaal bewijzen van je professionaliteit en personaliteit. En nog één ding Fred, je bent ABSOLUUT geen zakkenvuller want jouw motorrijschool is de goedkoopste rijschool die ik ken. Je bent een motorrijinstructeur met hart en nier. Nogmaals bedankt en veel succes met je rijschool!