Hoi Fred, hierbij mijn reactie!
Ik heb zoals jij weet vorige week het AVD met goed vervolg behaald nadat ik de theorie en het AVB eerder al met een positief resultaat had afgesloten.
Dit alles heb ik absoluut alleen maar aan jouw pedagogisch sterke opleidend vermogen te danken; en ik altijd maar denken dat geen mens mij meer iets kon leren!
Nadat ik begin december in mijn kop kreeg dat ik wilde gaan motorrijden, zat ik dezelfde avond nog bij jou thuis aan de koffie om over een eventuele opleiding te praten.
Volgens mij was de klik er meteen en ik heb dan ook geen moment getwijfeld of ik bij je wilde lessen, alleen het feit al dat je daar gewoon ìn de avond ruim de tijd voor neemt.
Je was duidelijk gecharmeerd van het feit dat ik ooit vanaf mijn 9e tot mijn 18e aan brommertjes (42 stuks) had lopen sleutelen en jaja af en toe nog rijden ook, en dat ik ongeveer op de plek waar wij hier in het 4e kwadrant wonen ook nog op mijn 125 cc KTM gecrosst had op de plek die ooit de boomgaard heette.
Op de eerste les op 29 december 2006 (even proeven) was het voor mij zo klaar als een klontje, waarom heb ik 22 jaar gewacht met mijn A-rijbewijs te halen?
Ik reed op je zeer vriendelijk rijdende blauwe honda CBF500A (zwaar rijbewijs) zo weg en het was een fantastisch gevoel.
De volgende lessen zijn goeddeels opgegaan aan het voorbereidend werk voor het AVB examen op 15-2-2007 en werden op een winderige koude plek (vooral voor jou, ik moest werken met de Honda) aan de haven van Huizen gehouden.
Nadat het AVB dus met succes was afgenomen ben je mij echt gaan voorbereiden op de klus die motorrijden is als verkeersdeelnemer. Je gaf de opdrachten door via het oordopje in mijn rechteroor en af en toe was ik de kluts volledig kwijt welke linkerspiegel nou bij mijn rechterschouder hoorde en bij het naderen van een kruising stak ik het liefst lopend over (hoe was het ook weer, ben ik dan een bestuurder?)
Nee hoor zonder gekheid, als de lessen voor jou net zo prettig waren als voor mij dan hebben wij beiden gewonnen.
Op 21-3-2007 eerst nog even een aantal keren de snelweg op en af en een stukje Bussum binnenwerk gereden, en waarempel we gingen op de examenroute precies dat stukje.
Na een half uurtje weer terug en de ambtenaar liet mij nog een half minuutje zweten voordat de uitslag kwam.
Fred ontzettend bedankt, voor je goede materialen, je duidelijke uitleg voor aanvang van iedere les, de gebakken eieren van je vrouw tussen de middag, de ruime lestijden, en last but not least de betaalbaarheid van een rijbewijs in een tijd dat je echt astronomische bedragen hoort.
P.S. ik ben nu deze week op mijn Ducati Monster S2R1000 naar mijn werk geweest en het scheelt me ongeveer 30-45 minuten per dag, ik lach me helemaal gek en kom hem gauw aan je laten zien en voelen.
Tot gauw,
Groeten ........... (Alias Arjan)
Ik heb zoals jij weet vorige week het AVD met goed vervolg behaald nadat ik de theorie en het AVB eerder al met een positief resultaat had afgesloten.
Dit alles heb ik absoluut alleen maar aan jouw pedagogisch sterke opleidend vermogen te danken; en ik altijd maar denken dat geen mens mij meer iets kon leren!
Nadat ik begin december in mijn kop kreeg dat ik wilde gaan motorrijden, zat ik dezelfde avond nog bij jou thuis aan de koffie om over een eventuele opleiding te praten.
Volgens mij was de klik er meteen en ik heb dan ook geen moment getwijfeld of ik bij je wilde lessen, alleen het feit al dat je daar gewoon ìn de avond ruim de tijd voor neemt.
Je was duidelijk gecharmeerd van het feit dat ik ooit vanaf mijn 9e tot mijn 18e aan brommertjes (42 stuks) had lopen sleutelen en jaja af en toe nog rijden ook, en dat ik ongeveer op de plek waar wij hier in het 4e kwadrant wonen ook nog op mijn 125 cc KTM gecrosst had op de plek die ooit de boomgaard heette.
Op de eerste les op 29 december 2006 (even proeven) was het voor mij zo klaar als een klontje, waarom heb ik 22 jaar gewacht met mijn A-rijbewijs te halen?
Ik reed op je zeer vriendelijk rijdende blauwe honda CBF500A (zwaar rijbewijs) zo weg en het was een fantastisch gevoel.
De volgende lessen zijn goeddeels opgegaan aan het voorbereidend werk voor het AVB examen op 15-2-2007 en werden op een winderige koude plek (vooral voor jou, ik moest werken met de Honda) aan de haven van Huizen gehouden.
Nadat het AVB dus met succes was afgenomen ben je mij echt gaan voorbereiden op de klus die motorrijden is als verkeersdeelnemer. Je gaf de opdrachten door via het oordopje in mijn rechteroor en af en toe was ik de kluts volledig kwijt welke linkerspiegel nou bij mijn rechterschouder hoorde en bij het naderen van een kruising stak ik het liefst lopend over (hoe was het ook weer, ben ik dan een bestuurder?)
Nee hoor zonder gekheid, als de lessen voor jou net zo prettig waren als voor mij dan hebben wij beiden gewonnen.
Op 21-3-2007 eerst nog even een aantal keren de snelweg op en af en een stukje Bussum binnenwerk gereden, en waarempel we gingen op de examenroute precies dat stukje.
Na een half uurtje weer terug en de ambtenaar liet mij nog een half minuutje zweten voordat de uitslag kwam.
Fred ontzettend bedankt, voor je goede materialen, je duidelijke uitleg voor aanvang van iedere les, de gebakken eieren van je vrouw tussen de middag, de ruime lestijden, en last but not least de betaalbaarheid van een rijbewijs in een tijd dat je echt astronomische bedragen hoort.
P.S. ik ben nu deze week op mijn Ducati Monster S2R1000 naar mijn werk geweest en het scheelt me ongeveer 30-45 minuten per dag, ik lach me helemaal gek en kom hem gauw aan je laten zien en voelen.
Tot gauw,
Groeten ........... (Alias Arjan)