Ik liep al een tijdje rond met het plan om motorrijles te nemen. Ik was
het vroeger al verschillende malen van plan geweest, maar het was
er nooit van gekomen. Afgelopen september was het dan zo ver.
Ik had een rijschool gevonden via het CBR met een hoog slagingspercentage.
Ik beldeFred op in de hoop snel te kunnen beginnen. Helaas kon dat niet,
want hij was net onvrijwillig afgestapt van een rijdende motor vanwege
een snel leeglopende voorband.
Even nadenken… Toch maar afgesproken dat hij mij zou bellen zodra hij plek had en hij weer was hersteld.
In november belde Fred terug of ik nog zin had...?
Begonnen met een proefles, wat niet onaardig ging. Dus het lespakket
afgesproken met alles erop en eraan. De eerste echte les ging een
stuk minder. Een klein beetje gas is lastig vast te houden, zeker als je
te veel knijpt. Na die eerste les meteen even een dipje en ook Fred
was merkbaar minder tevreden. Thuis gekomen wist ik wat er fout was.
Ik was gewoon te moe, omdat ik ’s ochtends nog naar mijn werk was
geweest en 200 km had gereden. Dat ging ik dus anders regelen.
De volgende lessen gingen beter. Hoewel, dat langzaam rijden en
vooral die langzame slalom moeilijk bleef.
In januari de theorie gehaald. Gewoon goed leren en veel oefenen
dan is het goed te doen. Daarna in februari AVB. Eerst nog even
oefenen bij de haven. Wat ging dat stroef!!! Op naar Utrecht en
kennismaken met de examinator. Ineens was de spanning weg.
De oefeningen gingen goed, behalve natuurlijk die langzame slalom!
Hoewel,… de tweede keer rekende hij het goed, ondanks die pylon die plotseling overstak! Geslaagd.
In maart een proefexamen gedaan. Fred was nog niet geheel overtuigd
dat het voldoende zou zijn en daar zou hij bestwel eens gelijk in kunnen
hebben gehad. Volgens de examinator moest het kijken nog wat beter
en vooral minder ‘houterig’ de bocht om. Goed in de oren geknoopt.
Nog één les en dan het echte examen. De aanwijzingen hadden
geholpen en ondanks dat er nog een paar bochtjes strakker
hadden gekund, mooi in een keer geslaagd.
Woensdag geslaagd, donderdag rijbewijs aangevraagd,
vrijdag opgehaald, proef gereden en motor gekocht, en zaterdag
de motor (Kawasaki ZR-7S van 2002) opgehaald. De eerste week
gelijk vol aan de bak: 200 km per dag waarvan tientallen
kilometers file. Uren tijdwinst! Zo wen je snel aan je eigen motor,
want die Kawa is toch wel wat anders dan de lesmotor.
En Fred… Die hoor ik nog regelmatig in mijn rechter oor, als een
bocht niet helemaal strak is, of als ik mijzelf op een foutje betrap.
Prima Fred! Ik betaalde je om te ‘zeiken’, en dat heb je goed gedaan.
Veel waardering! Ook voor de extra tijd en moeite die je erin heb gestoken.
Een aanrader voor iedereen die goed en veilig wil leren motorrijden.
Groeten
............... (alias Jacob 50 jaar)
het vroeger al verschillende malen van plan geweest, maar het was
er nooit van gekomen. Afgelopen september was het dan zo ver.
Ik had een rijschool gevonden via het CBR met een hoog slagingspercentage.
Ik beldeFred op in de hoop snel te kunnen beginnen. Helaas kon dat niet,
want hij was net onvrijwillig afgestapt van een rijdende motor vanwege
een snel leeglopende voorband.
Even nadenken… Toch maar afgesproken dat hij mij zou bellen zodra hij plek had en hij weer was hersteld.
In november belde Fred terug of ik nog zin had...?
Begonnen met een proefles, wat niet onaardig ging. Dus het lespakket
afgesproken met alles erop en eraan. De eerste echte les ging een
stuk minder. Een klein beetje gas is lastig vast te houden, zeker als je
te veel knijpt. Na die eerste les meteen even een dipje en ook Fred
was merkbaar minder tevreden. Thuis gekomen wist ik wat er fout was.
Ik was gewoon te moe, omdat ik ’s ochtends nog naar mijn werk was
geweest en 200 km had gereden. Dat ging ik dus anders regelen.
De volgende lessen gingen beter. Hoewel, dat langzaam rijden en
vooral die langzame slalom moeilijk bleef.
In januari de theorie gehaald. Gewoon goed leren en veel oefenen
dan is het goed te doen. Daarna in februari AVB. Eerst nog even
oefenen bij de haven. Wat ging dat stroef!!! Op naar Utrecht en
kennismaken met de examinator. Ineens was de spanning weg.
De oefeningen gingen goed, behalve natuurlijk die langzame slalom!
Hoewel,… de tweede keer rekende hij het goed, ondanks die pylon die plotseling overstak! Geslaagd.
In maart een proefexamen gedaan. Fred was nog niet geheel overtuigd
dat het voldoende zou zijn en daar zou hij bestwel eens gelijk in kunnen
hebben gehad. Volgens de examinator moest het kijken nog wat beter
en vooral minder ‘houterig’ de bocht om. Goed in de oren geknoopt.
Nog één les en dan het echte examen. De aanwijzingen hadden
geholpen en ondanks dat er nog een paar bochtjes strakker
hadden gekund, mooi in een keer geslaagd.
Woensdag geslaagd, donderdag rijbewijs aangevraagd,
vrijdag opgehaald, proef gereden en motor gekocht, en zaterdag
de motor (Kawasaki ZR-7S van 2002) opgehaald. De eerste week
gelijk vol aan de bak: 200 km per dag waarvan tientallen
kilometers file. Uren tijdwinst! Zo wen je snel aan je eigen motor,
want die Kawa is toch wel wat anders dan de lesmotor.
En Fred… Die hoor ik nog regelmatig in mijn rechter oor, als een
bocht niet helemaal strak is, of als ik mijzelf op een foutje betrap.
Prima Fred! Ik betaalde je om te ‘zeiken’, en dat heb je goed gedaan.
Veel waardering! Ook voor de extra tijd en moeite die je erin heb gestoken.
Een aanrader voor iedereen die goed en veilig wil leren motorrijden.
Groeten
............... (alias Jacob 50 jaar)
