Vanaf kinds af aan stond motorrijden al bovenaan mijn verlanglijstje, het was altijd een droom voor mij om mijn motorrijbewijs te halen en lekker te gaan racen. Op mijn 19e behaalde ik mijn autorijbewijs en wilde daarna snel gaan beginnen met mijn motorrijbewijs. Helaas kwam het er steeds niet van, de grootste reden waren de hoge kosten maar 6 maart jl. op mijn verjaardag kreeg ik het mooiste cadeau van mijn vriend, ouders en oma: een flinke bijdrage voor mijn motorrijbewijs!!
Toen was het zoeken geblazen naar een goede motorrijschool maar al gauw kwamen we op internet “Motorrijschool Ferdinand” tegen, deze rijschool had een zeer hoog slagingsniveau, een goede manier van lesgeven en de pakketten waren zeer gunstig geprijsd. De volgende dag zijn mijn vriend en ik gelijk even langsgereden. Fred zelf was er niet maar zijn vrouw Nicolette ving ons hartelijk op en gaf mij al een hoop informatie. ’s Avonds belde Fred om een afspraak te maken voor een intake gesprek.
Het intake gesprek verliep erg goed, ook mocht ik al een stukje rijden en dat ging op zich best redelijk, ik had verwacht dat het wat moeilijker zou zijn met schakelen maar het viel reuze mee.
Tijdens de intake hebben we een heel rooster gemaakt met daarbij de data van de lessen en de examens, dus nu was het zover; eindelijk ging ik motorrijden!!!
Ik begon op de parkeerplaats met de bijzondere verrichtingen dat was af en toe erg zweten! Vooral de halve draai en de acht, pff ik dacht dat ik deze nooit onder de knie zou krijgen! Na eindeloos oefenenen (en na een aantal valpartijen) voelde ik op een gegeven moment dat ik ‘m doorhad dus alle bijzondere verrichtingen had ik onder de knie en was ik klaar voor het AVB examen! En wat was ik zenuwachtig… En alsof de zenuwen nog niet genoeg waren brak de koppelingskabel van de motor tijdens mijn AVB examen, had ik weer!! Gelukkig was een andere rijschool zo vriendelijk om een motor (toevallig ook een Honda CBF) uit te lenen dus ik kon daarna gewoon verder gaan met de oefeningen. Ondanks dat ik verder moest met een andere motor ben ik toch nog geslaagd!!!
Helaas ging het slagen van de andere twee examens niet zo rap als het AVB examen. Nadat ik voor de 2e keer was gezakt voor het theorie examen zakte het lood in m’n schoenen. Fred merkte het ook gelijk aan mijn rijstijl tijdens onze lessen, ik reed echt beroerd. De druk en de teleurstelling zie je gelijk terug in de rijstijl. Maar drie maal is scheepsrecht en dat bleek dan ook wel weer toen ik voor de derde keer theorie examen deed, maarliefst twee foutjes dus eindelijk geslaagd!!! Maar net op tijd want 1 week later had ik mijn AVD examen!! Deze verliep helaas niet waarop ik had gehoopt, de rit verliep redelijk maar helaas had ik het niet getroffen met de examinator, hij zocht continue naar foutjes en tot overmaat van ramp liet ik bij het afstappen van de motor bij het CBR, mijn motor vallen! Dus die kleine kans die ik nog een beetje had om te kunnen slagen had ik verpest om de motor te laten vallen, erg jammer! Mijn herexamen ging helaas slechter dan de eerste keer, ik had het nadeel dat er op de snelweg continue een oud stel in een gele Ka voor me reed. Deze had ik al veel eerder kunnen inhalen maar ik bleef er te lang achterhangen, wederom weer gezakt. Dit keer had ik er ontzettend veel moeite mee om door te zetten. Ik was alleen nog maar met motorrijden bezig en er stond zo’n grote druk op me dat ik ’t moest halen, dat het juist niet lukte. Fred wist alweer een herexamen voor me te regelen voor de week erop maar helaas ging dat niet vanwege m’n werk, ik baalde enorm.
Drie weken erna lukte het gelukkig wel, twee dagen ervoor heb ik nog een middag les gehad en dat ging prima, ik was er helemaal klaar voor en dit keer waren de zenuwen ook nergens te vinden!!
En ja hoor donderdag 23 augustus was een van de mooiste dagen van mijn leven, ondanks dat ik dezelfde examinator had als de eerste keer reed ik een prima rit en was dan ook eindelijk geslaagd!!
Ik had gemengde gevoelens, ik had eindelijk mijn rijbewijs dus ik was hartstikke blij en aan de andere kant moest ik afscheid nemen van Fred.
Ik heb nog nooit zo’n persoon meegemaakt die zoveel tijd en energie in zijn leerlingen steekt. Dag in dag uit met het motorrijden bezig zijn, heb ik erg veel respect voor. De manier van les geven is uitstekend, je rijdt één op één, Fred rijdt met de motor achter je aan en je lest of een hele dag of een halve dag. Op deze manier leer je het veel sneller en blijft het ook tenminste hangen. Ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur maar ik vond dit wel erg prettig.
Fred, ik wil je ontzettend bedanken voor al je tijd en energie die je in me hebt gestoken en natuurlijk ook voor alle gezelligheid en je bijdrage om mijn droom te verwezenlijken! Ik heb een groot bewondering voor je en zal je missen!! Ook wil ik Nicolette bedanken voor de gastvrijheid en de gezelligheid!
Ga vooral zo door! Mocht ik mensen kennen die motorrijlessen willen volgen dan weet ik waar ik ze heen moet sturen!
Succes en tot kijk na mijn vakantie (dan kom ik het race monster even showen!)
Groetjes, ………….. Alias Laura (26 jaar)
Toen was het zoeken geblazen naar een goede motorrijschool maar al gauw kwamen we op internet “Motorrijschool Ferdinand” tegen, deze rijschool had een zeer hoog slagingsniveau, een goede manier van lesgeven en de pakketten waren zeer gunstig geprijsd. De volgende dag zijn mijn vriend en ik gelijk even langsgereden. Fred zelf was er niet maar zijn vrouw Nicolette ving ons hartelijk op en gaf mij al een hoop informatie. ’s Avonds belde Fred om een afspraak te maken voor een intake gesprek.
Het intake gesprek verliep erg goed, ook mocht ik al een stukje rijden en dat ging op zich best redelijk, ik had verwacht dat het wat moeilijker zou zijn met schakelen maar het viel reuze mee.
Tijdens de intake hebben we een heel rooster gemaakt met daarbij de data van de lessen en de examens, dus nu was het zover; eindelijk ging ik motorrijden!!!
Ik begon op de parkeerplaats met de bijzondere verrichtingen dat was af en toe erg zweten! Vooral de halve draai en de acht, pff ik dacht dat ik deze nooit onder de knie zou krijgen! Na eindeloos oefenenen (en na een aantal valpartijen) voelde ik op een gegeven moment dat ik ‘m doorhad dus alle bijzondere verrichtingen had ik onder de knie en was ik klaar voor het AVB examen! En wat was ik zenuwachtig… En alsof de zenuwen nog niet genoeg waren brak de koppelingskabel van de motor tijdens mijn AVB examen, had ik weer!! Gelukkig was een andere rijschool zo vriendelijk om een motor (toevallig ook een Honda CBF) uit te lenen dus ik kon daarna gewoon verder gaan met de oefeningen. Ondanks dat ik verder moest met een andere motor ben ik toch nog geslaagd!!!
Helaas ging het slagen van de andere twee examens niet zo rap als het AVB examen. Nadat ik voor de 2e keer was gezakt voor het theorie examen zakte het lood in m’n schoenen. Fred merkte het ook gelijk aan mijn rijstijl tijdens onze lessen, ik reed echt beroerd. De druk en de teleurstelling zie je gelijk terug in de rijstijl. Maar drie maal is scheepsrecht en dat bleek dan ook wel weer toen ik voor de derde keer theorie examen deed, maarliefst twee foutjes dus eindelijk geslaagd!!! Maar net op tijd want 1 week later had ik mijn AVD examen!! Deze verliep helaas niet waarop ik had gehoopt, de rit verliep redelijk maar helaas had ik het niet getroffen met de examinator, hij zocht continue naar foutjes en tot overmaat van ramp liet ik bij het afstappen van de motor bij het CBR, mijn motor vallen! Dus die kleine kans die ik nog een beetje had om te kunnen slagen had ik verpest om de motor te laten vallen, erg jammer! Mijn herexamen ging helaas slechter dan de eerste keer, ik had het nadeel dat er op de snelweg continue een oud stel in een gele Ka voor me reed. Deze had ik al veel eerder kunnen inhalen maar ik bleef er te lang achterhangen, wederom weer gezakt. Dit keer had ik er ontzettend veel moeite mee om door te zetten. Ik was alleen nog maar met motorrijden bezig en er stond zo’n grote druk op me dat ik ’t moest halen, dat het juist niet lukte. Fred wist alweer een herexamen voor me te regelen voor de week erop maar helaas ging dat niet vanwege m’n werk, ik baalde enorm.
Drie weken erna lukte het gelukkig wel, twee dagen ervoor heb ik nog een middag les gehad en dat ging prima, ik was er helemaal klaar voor en dit keer waren de zenuwen ook nergens te vinden!!
En ja hoor donderdag 23 augustus was een van de mooiste dagen van mijn leven, ondanks dat ik dezelfde examinator had als de eerste keer reed ik een prima rit en was dan ook eindelijk geslaagd!!
Ik had gemengde gevoelens, ik had eindelijk mijn rijbewijs dus ik was hartstikke blij en aan de andere kant moest ik afscheid nemen van Fred.
Ik heb nog nooit zo’n persoon meegemaakt die zoveel tijd en energie in zijn leerlingen steekt. Dag in dag uit met het motorrijden bezig zijn, heb ik erg veel respect voor. De manier van les geven is uitstekend, je rijdt één op één, Fred rijdt met de motor achter je aan en je lest of een hele dag of een halve dag. Op deze manier leer je het veel sneller en blijft het ook tenminste hangen. Ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur maar ik vond dit wel erg prettig.
Fred, ik wil je ontzettend bedanken voor al je tijd en energie die je in me hebt gestoken en natuurlijk ook voor alle gezelligheid en je bijdrage om mijn droom te verwezenlijken! Ik heb een groot bewondering voor je en zal je missen!! Ook wil ik Nicolette bedanken voor de gastvrijheid en de gezelligheid!
Ga vooral zo door! Mocht ik mensen kennen die motorrijlessen willen volgen dan weet ik waar ik ze heen moet sturen!
Succes en tot kijk na mijn vakantie (dan kom ik het race monster even showen!)
Groetjes, ………….. Alias Laura (26 jaar)